TEKS IKLANREKLAME



PERTEMUAN 12

 

A.     KOMPETENSI DASAR

3.1  Memahami   struktur  teks,  unsur kebahasaan  dalam  menulis berbagai  jenis  surat,  iklan,  dan reklame sesuai konteks

4.1  Menulis  berbagai  jenis  surat, iklan, dan reklame sesuai dengan kaidah dan konteks

 

B.     TUJUAN

Setelah membaca teks cerita pendek, siswa diharapkan dapat

1.      Mengidentifikasi  kebahasaan dalam teks iklan/reklame dengan tepat.

 

C.      MATERI

UNSUR BASA TEKS IKLAN/REKLAME

Tek Ing sajroning teks  iklan/reklame ana unsur basa kang kudu digatekake kanggo ngasilake iklan sing apik. Basa sing digunakake kudu nduweni sifat kaya ig nisor iki.

1.      Informatif tegese tembung-tembunge jelas, cekak aos, lan ora mbulet.

2.      Persuasif  tegese  rakitan  ukarane  iklan  bisa  ngowahi  panemune  wong kang krungu utawa maca iklan saengga  dadi percaya marang barang sing diiklanake.

3.      Komunikatif tegese basa sing digunakake gampang dimangerteni dening pamiarsa.

4.      Sugestif tegese  basa sing digunakake bisa ndayani pangrasane wong sing krungu utawa maca dadi kesengsem marang barang sing diiklanake.

Unsur basa liyane kang ana ing sajroning teks iklan/reklame kang kudu digatekake kaya ing ngisor iki.

1.     Ukara Hagnya

Ukara hagnya, yaiku ukara kang ngemu surasa prentah utawa pakon marang wong  liya  supaya  nindakake  kaya  isi  ukara  mau.  Ukara  iki  nduweni titikan, yaiku anane tandha ’penthung’ utawa panyeru(!) ing pungkasane ukara.

Tembung-tembung  kang  bisa  ngasilake  rimbag  hagnya  iku  ana  papat,  yaiku: menawa  tembung  lingga  oleh  panambang  –a,  -na,  -ana,  lan  –en.  Tuladhane ing ukara kaya ing ngisor iki.

a.       Sinaua sing sregep, Win!

b.      Tulung gawakna buku iku, Ren!

c.       Ayo, yen pancen wani, tandhingana aku!

d.      Ojo lali  jendela omahe tutupen!

 

2.     Ukara Sambawa

Ukara  sambawa yaiku  ukara  kang  migunakake  tembung  sambawa.  Tembung sambawa yaiku tembung sing oleh panambang -a, -na, -en, lan –ana, nanging tegese dudu prentah. Ukara sambawa iku nduweni teges kaya ing ngisor iki.

a.       Sanajan

Tuladha:

Ø  Udana kaya ngapa bapak tetep tindak pasar.

→ Sanajan udan kaya ngapa bapak tetep tindak pasar

Ø  Bagusa kae yen ora tau gelem ngibadah ya padha wae aku ora seneng.

→  Sanajan  bagus kae  yen  ora  tau  gelem  ngibadah  ya  padha  wae,  aku ora seneng.

Ø  Umpama

Tuladha:

Ø  Sinaua rada suwe aku mau entuk biji apik.

→ Umpama sinau rada suwe aku mau entuk biji apik.

Ø  Nggawaa payung aku ora bakal teles ngene iki.

→ Umpama nggawa payung aku ora bakal teles ngene iki.

Ø  Pangarep-arep/muga-muga

Tuladha:

Ø  Sikilku ndang maria, aku bisa bal-balan maneh.

→ Sikilku muga-muga ndang mari, aku bisa bal-balan maneh.

Ø  Bapak kondura, aku bisa matur bab iki.

→ Bapak muga-muga kondur, aku bisa matur bab iki.

Ø  Mokal/mustahil

Mokal utawa mustahil iku tegese ora mungkin kedadean.

Tuladha:

Ø  Narti maneh lulusa, Wahyuni sing pinter wae ora bisa.

→ Narti  ora mungkin bisa lulus, wong Wahyuni sing pinter wae ora bisa.

Ø  Kowe maneh diwenehana, aku sing paling cedhak wae ora mambu.

→ Kowe maneh ora mungkin diwenehi, aku sing cedhak wae ora mambu.

 


 

GLADHEN

Wangsulana pitakon babagan unsur basa teks iklan/reklame kanthi klik link ing ngisor iki!


8A https://forms.gle/SLgaZPdbyjTVmwnT8

8B https://forms.gle/Q8rrJRmyDMAXDNri6

8C https://forms.gle/Tme9JrTbzMET4gKY9

8D https://forms.gle/6egEyunMkdR6hkH56


Comments

Popular posts from this blog

TEKS CERKAK

TEKS CERKAK

TEKS RAGAM BASA LAN BASA RINENGGA